Insåg att mina två bästa vänner inte finns kvar längre.

Nu är man hemma från Vittangi. Har inte haft tillgång till Internet där uppe därför blir det ett inlägg nu, vet att klockan är mycket och att jag borde sova men kände att jag verkligen behövde skriva av mig.
Resan både dit och hem igen gick bra, lite smått trångt i bilen men det är så det ska vara.
Iallafall vi kom fram till Vittangi vid ungefär fyra tiden i torsdags.
När jag klev ut ur bilen insåg jag att smälta allt skulle bli svårare än vad jag trott. Ute insåg jag vad tyst det var och då slog det mig att det inte bara var en som inte fanns där längre.
Insåg att mina två bästa vänner inte fanns kvar på stenbacken längre, att dom inte fanns kvar bland oss.
Tidigare insåg jag inte verkligheten, då kändes det nästan precis som vanligt, visst så pratade folk om det men det vara bara ord, ord som kändes långt ifrån verkligheten. Inne i huset insåg jag att det skulle bli riktigt jobbigt.
Begravningen var på lördagen. Den blev riktigt fin. Inte många som klarar av att göra en begravning helt själv, men det lyckades min far riktigt bra med.
Jag tänkte på att Farfar har påverkat oss alla barn på något sätt, Johanna med målandet, Emma som spelade fiol förut och han inspirerade mig att skriva.
Han gjorde en stor del av det jag är idag.
Han kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta.
Han kommer alltid vara min farfar.
Vila i frid mina två bästa vänner som gått vidare.

Kommentarer

lätta på ditt hjärta♥

Vad heter du?
Jag är lat

Din epost (Ingen annan får se)

Haru nån blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0